donderdag 27 oktober 2016

Snoeien (3)



Nog een reden dat veel mensen een plant niet durven te snoeien, zijn de onduidelijke foto-etiketten die aan veel tuinplanten hangen. 
Er staat heel vaak een tekeningetje van een snoeischaar met een groot kruis erdoor. 
Dit icoontje wordt door bijna iedereen gelezen als: deze plant mag niet gesnoeid worden.
Een van de grootste foto-etiketten makers van ons land, Floramedia, gebruikt dit icoontje erg veel. Ze schrijven er zelfs vaak nog bij dat het beter is om die plant niet te snoeien. 
Erg dom en onduidelijk.
Ik heb wel eens met een vertegenwoordiger van dat bedrijf gesproken. 
“Wat betekent dat snoei-schaartje met een kruis erdoorheen?” vroeg ik hem. 
De man kende mij wel en antwoordde aarzelend: ” Ehh.., dat betekent dat je geen snoeischaar nodig hebt, dus dat je die plant niet hoeft te snoeien.“  
“Dan moet je dat etiket eens aan 10 tantes laten lezen op een verjaardagsfeestje”, antwoordde ik, “ze zullen allemaal zeggen dat je die plant niet mag snoeien.”   
Dat was een jaar of 15 geleden, er is nog niets veranderd.
Tip: De teksten en icoontjes, die op de meeste foto-etiketten staan, niet te veel vertrouwen is het beste advies wat ik je wat dat betreft kan geven. 
Als je het niet zeker weet, vraag het dan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten