zondag 29 april 2018

Bijenlokker


Ik heb er al eerder over geschreven, maar ik wil het hier nogmaals hebben over de allerbeste bijen, hommels, zweefvliegen en vlinders lokkende plant uit ons hele assortiment. Dat is niet de vlinderstruik, niet de hemelsleutel en ook niet het leverkruid, die stuk voor stuk prima in staat zijn al die vliegende tuinvriendjes naar jouw border of je balkon te lokken. 
Het is een sieruitje die luistert naar de naam Allium senescens.
Dit prachtige vaste plantje met mooi glimmend groen, lijnvormig loof gaat over een paar weken bloeien met vele roze bloemen waar alles wat van nectar houdt op afkomt. 
Omdat 1 bloeiwijze opgebouwd is uit heel veel kleine bloempjes, valt er heel wat lekkers te halen voor die knuffelinsecten.
Ik ben nu al aan het hamsteren om mijn voorraad hoog te krijgen, want op het moment dat de plant begint te bloeien is er geen houden aan en is de voorraad zo op. 
Ik heb van de week ook al de extra mooie selectie ‘Millenium’ binnengekregen. Ik zou dus zeggen: doe al je hommels, bijen, vlinders en zweefvliegen een plezier en plant wat van deze sterke, zeer winterharde vaste planten, die het zowel in de border als in een pot geweldig zullen doen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten